Wat is een klacht?
Een klacht is een uiting van onvrede over de dienstverlening, behandeling of over handelingen en gedragingen van medewerkers van de stichting, die door de klager als onjuist of onvoldoende wordt ervaren.
Toepassingsgebied
Een klacht in de zin van deze regeling is een op schrift gestelde klacht.
Afhankelijk van de zaak waarop de klacht betrekking heeft, moet een klacht door klanten ingediend worden bij de winkelcoördinator, de goederencoördinator of hun vervanger, Een medewerker dient zijn klacht in bij zijn directe leidinggevende of als de klacht de leidinggevende betreft, bij de bedrijfsleider. Een klacht die betrekking heeft op de bedrijfsleider moet aan het bestuur gericht te worden.
Bevoegdheden/verantwoordelijkheden
- De bedrijfsleider is verantwoordelijk voor de afhandeling van klachten.
- De klachtenontvanger neemt de klacht in ontvangst, reikt zo nodig een klachtenformulier uit of neemt de klacht op het daartoe bestemde formulier op. Een klachtenontvanger is degene bij wie de klacht binnenkomt.
- Het bedrijfsbureau analyseert en registreert de klachten.