Feel Good Store bestaat 1 jaar
Zondag 22 september is het een jaar geleden dat Feel Good Store by Kringloop haar deuren opende in het Citycentrum. Dat werd gevierd op zaterdag 14 september.
Lees meer hieronder….
Feel good store, de pop-up store van Kringloop de Kempen, opende een jaar geleden haar deuren nadat het oude filiaal op De Run 5415 was afgebrand. Met grote spoed werd destijds naar een noodoplossing gezocht. Dat werd gevonden in een pand op het Meiveld 158.
Om het eerste jubileum van de winkel te vieren werden klanten op zaterdag 14 september verwelkomd met een lekkere traktatie. Veel mensen bezochten de winkel en kopers kregen op die dag een attentie bij hun aankoop. Ook het team werd met een mooie bos bloemen in het zonnetje gezet door directeur Jolanda Snelders.
De pop-up store is geen vervanging van het oude filiaal. Daarvoor is in januari 2024 de kringloop XL aan de Run 4305 in gebruik genomen. De winkel in het Citycentrum is eerder een welkome aanvulling op het bestaande kringloopconcept. Het assortiment bestaat uit mooie tweedehands artikelen, zoals kleding, schoenen, woonaccessoires, speelgoed, huisraad, boeken en multimedia. Mensen kunnen hier ook hun oude, nog goede kleding en huisraad inleveren om ze een tweede leven te geven.
Store manager Noëlla Vervoort vertelt dat mensen vaak aangenaam verrast zijn als ze de pop-up-store bezoeken. Ze vertelt: “Deze winkel heeft een wat luxere uitstraling dan een normale kringloopwinkel. Sommige klanten, of ontdekkers zoals wij ze noemen, hebben niet in de gaten dat ze een kringloopwinkel binnengestapt zijn. Hun verbaasde reacties zijn onbetaalbaar. Mensen kunnen hier soms prachtige schatten vinden en lopen vaak met een goed gevoel de winkel uit.”
Ook de Feel Good Store werkt volgens de missie van Kringloop de Kempen om bij te dragen aan een beter (leef)milieu. Dit doen ze door spullen een 2e leven en mensen een 2e kans te geven.
En dat levert alleen maar winst op. Winst omdat hergebruik van spullen zorgt voor vermindering van de CO2-uitstoot. Winst door bij te dragen aan een inclusieve samenleving, omdat ook mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt hier actief zijn. En winst voor je portemonnee, omdat je er goedkoper uit bent dan in een reguliere winkel.
De sociale functie wordt meteen duidelijk als je de winkel binnen loopt. “ We hebben veel verschillende klanten. Daar zitten ook mensen bij die alleen even binnen lopen voor zomaar een praatje. Alles kan hier: Soms staan we zelfs met klanten te dansen bij de platenspeler. We noemen dat shoppen met een goed gevoel” geeft Vervoort aan.